Pazartesi, Mart 18, 2013

100. Yazı Kutlaması Tadında Haftanın Menüsü




   Bugün kendimce kutlama yapıyorum. Çünkü 100. yazımı bugün yazmış oluyorum:) Güzel günler, kötü günler hepsi bu yazıların içinde.

   Blog açmak bana çok iyi geldi. Konuşacak kimsem olmadığında yazıyorum, iyi günlerimi paylaşmak için yazıyorum. Yani bir bakıma dert ortağım oldu sevgili blogum benim:) 

   İstanbul büyük bir şehir. Eğer yanında sevdiklerin, eşin, dostun yoksa çok da yaşanacak bir yer değil bana göre. Ben de yalnız bir insan olmayı sevmediğim için beni bazen çok yoruyor. İşte buradan sonra blogum devreye giriyor. 'Ben varım ya' diyor. 'Bana her şeyini anlatabilirsin. Sen istediğin sürece ben senin hayatındayım. Sen ancak istersen beni çıkarabilirsin hayatından' diyor. Ben de onu yarı yolda bırakmayı düşünmüyorum. Daimi arkadaşım benim:)

   Okuyan, okumayan, faydalanan ya da öyle bir uğrayan kim varsa hepinize teşekkür ederim. Yorumlarınız, takipleriniz beni daha da güçlendiriyor. Ve bana doğru bir şey yaptığımı hissettiriyor. Tabii ben de sorumluluğunu yerine getiriyorum:) Her gün yazımı aksatmadan koyuyorum. Saati hiç şaşmıyor. Bazen ne yazacağımı bilemiyorum. Alıyorum bilgisayarımı kucağıma. Düşünüyorum, düşünüyorum...

   Sonra bir bakmışım kendiliğinden dökülüyor kelimeler. Bazen üzgün kelimeler, bazen yorgun, bazen de çok mutlu.. Genelde güzel şeyler yazmayı hep istemişimdir ama hayat hep güzel gitmiyor malum. Yaşayarak öğrenmek diye bir şey var.

   Haftalık menümü yazmaya başlamazsam eğer böyle uzun uzun yazacağım. Sonra menüye bakmadan kapatacaksınız blogu:)

   Hep takipte olun olur mu? Kimler okuyor bilmiyorum ama birilerinin varlığı ve ilgisi hoşuma gidiyor. Kendinize iyi bakın!


PAZARTESİ

İzmir Köfte


  • 500 gr orta yağlı kıyma    
  • 4 adet patates
  • 3 çorba kaşığı margarin
  • 2 çorba kaşığı salça
  • 3 dilim bayat ekmek içi
  • Maydanoz
  • Tuz, karabiber
  • Su



  • Kıymanın üzerine soğanı rendeleyin. Maydanozu ince ince doğrayın. Ekmekleri ufalayıp, tuzu katın.
  • İyice yoğurduktan sonra küçük parçalar koparıp yassı köfteler yapın.
  • Patatesi soyup yıkayın. İnce halka halinde kesin.
  • Patatesleri yağda kızarttıktan sonra tepsiye dizin.
  • Aynı yağda köfteleri kızartın. Sonra patateslerin üzerine dizin. 
  • Tavada kalan yağa salça ve bir çay bardağı su koyun. Kaynatın.
  • Sonra tepsideki köftelerin üzerine dökün. Üstü kapalı bir şekilde 10 dakika pişirin.
  • Dilerseniz araya biber koyabilirsiniz.



SALI

Peynirli Yufkalı Sufle


  • 2 yumurta
  • 1 adet yufka, parça parça tiftiklenmiş
  • Yarım litre süt
  • 2-3 yemek kaşığı peksimet tozu veya galeta unu
  • 250 gr kaşar peyniri
  • 2-3 tutam muskat rendesi
  • 1 yemek kaşığı margarin


  • Fırına koyacağınız kabı yağlayın.
  • Süt, yumurta, muskat ve peynir rendesini karıştırın.
  • En son yufkayı ilave edin ve fırın kabına yerleştirin.
  • Üzerine peksimet tozunu (veya galeta ununu) ve ufak küp doğranmış margarini koyun.
  • 190 derece fırında, üzeri kızarıncaya kadar pişirin. Kabarmış haldeyken, soğutmadan servis yapın.
  • İçine yarım kalıp beyaz peynir ilave ederseniz lezzeti daha yumuşak olur.
  • Dilerseniz rendelenmiş hindistan cevizi katabilirsiniz.



ÇARŞAMBA

Soğuk Tavuk Dilimleri


  • 1 adet tavuk göğsü, kemiksiz ve derisiz bütün 2 biftek parçası
  • 1 adet orta boy soğan
  • 3 diş sarımsak
  • Karabiber, tuz
  • Fırın torbası
  • 1 tatlı kaşığı toz tavuk bulyon
  • Yarım tatlı kaşığı un


  • Tavuk göğüsleri karabiber ve toz tavuk bulyon ile ovun.
  • Soğanı soyduktan sonra 5-6 parçaya bölün.
  • Fırın torbasına yarım tatlı kaşığı unu ekleyin ve çırpın.
  • Tüm malzemeyi torbaya doldurup yarım çay bardağı su ilave edin.
  • Torbanın ağzını kapatın. 190 derece fırında pişirin, kaynamaya başlayınca yaklaşık 20 dakika üstleri hafif kızarınca fırından çıkarın. 
  • Soğuyunca torbadan çıkarın ve buzdolabına koyun.
  • Ertesi gün enlemesine jülyen olarak 3-4 mm kalınlığında kesin. Servis yapın.


Sarımsaklı Ekmek


  • 2 ince uzun ekmek (baget ekmek)   
  • 10-12 diş sarımsak
  • 1 paket margarin (tereyağı ile de yapabilirsiniz)
  • 3 tatlı kaşığı kuru nane
  • Tuz



  • Ekmeğin bayatlaması için 1-2 gün buzdolabında tutun. (Daha kolay dilimlenir)
  • Ekmekleri, ekmek formunun hizası bozulmadan bir, bir buçuk parmak kalınlığında kesin.
  • Oda sıcaklığında yumuşatılmış margarine, dövülmüş veya çok ince kesilmiş sarımsakları, kuru naneyi ve tuzu ekleyin.
  • Ekmeğin bir tarafına margarinli karışımdan sürün.
  • Tüm ekmek dilimlerinin aynı tarafına margarin karışımı sürün. Ekmek dilimlerini bütün ekmek formuna getirin.
  • Bu ekmeği alüminyum folyo ile iyice sarın. 190 derece fırında 15 dakika pişirin.
  • Tavuk dilimleri ile servis edin.



PERŞEMBE

Beyaz Peynirli Tagliatelle


  • 4 olgun domates   
  • 1 küçük boy kırmızı soğan, ince doğranmış
  • 4 çorba kaşığı taze fesleğen, ince kesilmiş
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 375 gr tagliatelle 
  • 2 diş sarımsak, ince doğranmış
  • 150 gr yumuşak beyaz peynir, ufalanmış
  • 15 gr taze küçük boy fesleğen yaprağı



  • Domateslerin altını bıçak ile çizerek kaynayan suda 1 dakika kadar bekletin.
  • Ardından soğuk suya daldırın ve çiziklerden başlayarak kabuklarını ayıklayın.
  • İkiye bölün ve bir tatlı kaşığı yardımı ile çekirdeklerini çıkarın.
  • Küçük parçalar halinde keserek bir kaseye koyun.
  • Soğanı ekleyin ve fesleğen ile birlikte 1 çorba kaşığı yağı da ekleyerek bir kenarda bekletin.
  • Makarnayı haşlayın. 
  • Süzerken suyun yarısını bir kenarda tutun.
  • Makarnayı tekrar tencereye koyarak kalan yağ, sarımsak ve sakladığınız makarna suyu ile birlikte orta ateşte 1-2 dakika karıştırın.
  • Domates karışımı ve beyaz peyniri ekleyin.
  • Tuz ve karabiber ile tatlandırın.
  • Servis tabağına koyduktan sonra fesleğen ile süsleyerek servis edin.


CUMA

Çin Usulü Chili'li Karides


  • 5-6 adet ufak chili biber  
  • 16 adet iri boy karides
  • 3 tatlı kaşığı patates nişastası
  • 4 tatlı kaşığı sherry (isteğe bağlı)
  • 2 adet pırasa, ince halka doğranmış
  • Yarım taze zencefil
  • Susam yağı


  • Chili biberleri ince halka şeklinde doğrayın.
  • Zencefilleri ince halka şeklinde doğrayın.
  • Patates nişastasını yarım çay bardağı su ile sulandırın.
  • Karidesleri sadece kuyruk kısmı kalacak şekilde temizleyin.
  • Wok ya da derin bir tavaya susam yağını koyun.
  • Zencefil ve pırasayı ilave edip yumuşayıncaya kadar kızartın.
  • En son chili'yi ilave edin.
  • 1 dakika kadar çevirin ve nişasta sosunu ilave edip karıştırarak pütürsüz bir sos hazırlayın.
  • İçine karidesleri katın ve kısık ateşte 5 dakika kadar karıştırarak pişirin.
  • Haşlanmış pirinç ile servis edebilirsiniz.














3 yorum:

  1. tam esimin damak tadinda tarifleriniz.tesekkurler.kaleminize saglik.yazmaya devam....

    YanıtlaSil
  2. Hep takipte olun olur mu? Kimler okuyor bilmiyorum ama birilerinin varlığı ve ilgisi hoşuma gidiyor. Kendinize iyi bakın!

    demişsiniz...hep takipteyim...siz burada oldukca....emeğinize sağlık...siz de kendinize iyi bakın:))(çağla)

    YanıtlaSil
  3. Çağla çok teşekkür ederim. Birbirimizi tanımıyoruz ama inan yorumun beni çok mutlu etti. Senin de ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil