Salı, Kasım 27, 2012

Sonsuuuz Türk Mutfağı..




   İlk yemek kitabımı almaya bugün bahsetmek istediğim kitap olan ''Sonsuz Türk Mutfağı'' ile başlamıştım. Sağ olsun babacım artık yalnız yaşadığımı ve yemek yapmaya başlamam gerektiğini söyleyip hediye etti bu kitabı. İnternette de yemek tariflerinin dolu olduğunu bir kitaba ihtiyacım olmadığını düşünüyordum fakat tamamen yanlış bir fikirmiş. Artık yemek kitaplarım evimin en değerlileri arasında.

   Tek bir fark var aldığım yemek kitapları arasında Türk mutfağından değil de her mutfağı içeren kitapları tercih ediyorum artık. Bizim mutfağımız tabii ki çok zengin, değerli fakat görsellik de önemli, içine baktığımda sıradan değil de daha özenilmiş olmasını isterim. Güzel kaplar, resimler olsun daha yapmadan beni içine çeksin isterim.. Yanlış mı düşünüyorum acaba?

   Eyüp Kemal Sevinç yazmış. Türkiye'nin en önemli aşçılarından olması sebebi ile kitaptaki tarifler bir şahane ama genç aşçılardan olması sanırım kitabın modern olmasını sağlamış. Arada tarifle ilgili püf noktalarından da bahsetmiş. Hangi tarifini seçsem de yazsam diye çok düşündüm fakat bulamadım. Yani sizin anlayacağınız almalı ve damak zevkinize en çok uyanı mutlaka yapmalısınız :)

   Ben kendimce seçip bir tarif yazacağım. Beğenirseniz ne ala ... 



      Tavada Kızartılmış Piliç But

      4 kişilik


  • 4 adet piliç budu
  • 1/2 soğan
  • 1 su bardağı haşlanmış pirinç
  • 1 yemek kaşığı rendelenmiş kaşar peyniri
  • 1/2 çay bardağı süt
  • 1/2 çay bardağı ayçiçek yağı
  • Bir tutam tuz
  • 1/2 orta boy domates
  • 3 adet siyah zeytin
  • Birkaç dal taze fesleğen
  • 1/2 adet limon
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1/2 adet soğan

  • Piliç budunu, iç kemiği  bıçakla alındıktan sonra tuzluyoruz.
  • Brunoise doğranmış soğanı bir tavada, eritilmiş tereyağında pembeleşinceye kadar kavuruyoruz.
  • Ardından haşlanmış pirinci katıp sotelemeye devam ediyoruz.
  • Sonra da rendelenmiş kaşar peyniri ve sütü ilave ediyoruz.
  • Piliç budunu ayçiçek yağında kızartıyoruz.
  • Bir tavada, eritilmiş tereyağında sırasıyla ufak küp şeklinde doğranmış domatesi, zeytini, fesleğeni, ufak parçacıklar şeklinde kesilmiş limon kabuğunu koyup tüm malzemeyi soteliyoruz.
  • Tabağın ortasına pirinç pilavını, üzerine piliç budunu ve en üste de domatesli karışımı koyarak servis yapıyoruz.
  • Pırasa sapları ayıklanıp soyulduktan sonra uzun şeritler halinde ince ince kıyılarak kızgın yağda kızartılır.
  • Kızartılan pırasalar hafif kıvrılır ve tabağa farklı bir görünüm kazandırmak amacıyla eklenir. (İsterseniz yemeğin üstüne isterseniz yanına koyabilirsiniz)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder