Salı, Eylül 17, 2013

Fıkır Fıkır 'Bulgurun Halleri' - Nursen Doğan




   Dünkü yazımı bugün tekrar okuduğumda duygularımı bu kadar aleni bir biçimde yazmış olduğum için kendime kızdım. Başkaları da okuyor diye bakarsam kendimi fazla kısıtlarım fakat bu kadar hislerimi de ortaya atmanın alemi yokmuş.

   Gideceğim için bayağı bir duygusalım aslında. Bir telefon kadar uzağımda olan, canım sıkkın gel diyebileceğim bir elin parmağını geçmeyecek de olsa koşup gelecek sevdiklerim var. Eğer bu gitme işi üzerinde fazla düşünürsem vazgeçmekten korktuğum için aklıma bile getirmiyorum olumsuz yönlerini. Ama düşünmem gerektiğini de biliyorum. Aklıma düştüğü an acaba demekten de alıkoyamıyorum kendimi. Sonuç.. Dün yaşadığım sıkıntı. Dönüş biletim yok benim, tarih koymadım. Bu şekilde gidince insan, ne kadar kalacağını bilmeyince ister istemez birçok şeyi düşünüyor. Değil 3 ay 5 ay.. Bilemiyorsun işte...

   Bugün ise gitmenin sadece benim kararım olduğunu ve kimsenin beni zorlamadığını, içime sine sine bu kararı verdiğim için pişman olmayacağımı düşündüm. Daha bir rahatlamış vaziyetteyim. Aslında duygusal değil de mantıklı baktıkça her şey daha kolay oluyor ama asıl zor olan mantıklı bakabilmek zaten:)

   Biraz karın ağrısı dışında dünü atlatmış ve tekrar orada yaşayacaklarımın hayalini kurmaya başlamış bulunmaktayım! Arada geliyorlar, yani geldikleri gibi giderler diyor ya biri vallahi aynen o şekilde göndermeyi de öğrenmişim.

   O keyifle d&r gezerken yeni çıkan kitaplardan enn güzelini seçtim sizler için. Bu seçebildiğim son kitaplar. Orada bu işi nasıl yaparım bilmiyorum ama başka şeyler paylaşırım sanırım. Yolunuz Florida Miami ye düşerse (!) uğrayın, gezin diye size bir sürü yerler yazarım:) Bu yazıyı okuyan ve gelecek olan varsa da kapım sonuna kadar açıktır bilginize. 

   Neyse.. Seçtiğim kitaapppp! Nursen Doğan'ın bebek gibi özenip bir defterden kitap haline getirdiği, ilk göz ağrı diyebileceği bir kitap. Bulgurun Halleri. Şöyle anlatayım ben Bulgurun Halleri'ni..


Biri mutfağını açtı, öbürü pişirdi, diğeri fotoğrafını çekti ve hep beraber yendi! 


   Nursen Doğan’ın gazetede Refika Birgül’ün bir yazısını okuduktan sonra gönderdiği kutlama mesajıyla başlayan bulgur macerası imece usulü çalışmanın bir ürünü. Nam-ı diğer Bulgurcu Teyze Nursen Doğan’ın yıllardır biriktirdiği, hayal ettiği tarifler; geçmiş ile modernin birleştiği Refika’nın Mutfağı’nda pişti, en doğal haliyle fotoğrafları çekildi ve sonunda tüm bu yolculuk; içinde köftesinden pilavına, dolmasından tatlısına kadar ana malzemesi bulgur olan 110 tane tarifin bulunduğu bir kitap haline büründü.



   Bulgurun Halleri, Nursen Doğan’ın doğal dil ve anlayışından uzaklaşmadan hazırlanmış. Tarifler tamamen Nursen Doğan’ın eseri, onun uzun yıllar içerisinde oluşturduğu damak yapısının ürünü. Refika’nın Mutfağı ise yemeklerin sunumu, reçetelerin yazılması, oranların kesin ve net olması gibi konularda yardımcı olarak bu keyifli eseri şekillendiren, yavaş yavaş pişiren kap olmuş. Refika’nın da dokunuşuyla, ortaya geleneksel olanın modernle harmanlandığı bu lezzetli çalışma çıkmış.

   Nursen Doğan ve Refika’nın Mutfağı olarak bu kitabın, hayallerinizle aranızdaki mesafeleri kısaltmasını ve yeni yollar keşfetmeye vesile olmasını umut etmişler ve bulgurla olan keyifli yolculuklarına eşlik etmemiz için bu kitabı çıkarmışlar. Pek de iyi olmuş çünkü biz Türkler bulgurun olduğu her yemeği pek sever afiyetle de yeriz!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder