Çarşamba, Ocak 30, 2013

Tantitoni ile Çikolatalı Kek



   14 Şubat'a şurada ne kaldı ki? Diyeceğim de vereceğim kek tarifi için bayağı uzun bir zaman var:)

   Ama olsun. Ben dayanamadım. Tantitoni'den kalpli bir kek kalıbı aldım. Çikolatalı kek yaptım. İçi parça çikolatalı hem de.


   Tantitoni mağazasına ilk defa girdim. Çıkmak istemedim. Çünkü şahane şeyler var. Bambaşka bir dünya gibi geldi bana. Ama kendimi tuttum ve sadece bir ürün aldım. Kendimi kek yapmaya adadım bu günlerde. Sürekli bir kek yapma hali. Çikolatalı kek, vişneli kek, sade kek falan derken. Kek dükkanı mı açsam diye düşünmeden edemedim. O kadar keki de yedirecek kişi bulamadım.

   Neyse bugün Tantitoni'den aldığım kek kalıbı ile yaptığım çikolatalı kek tarifi veriyorum size. Kek tarifini Cafe Fernando'dan aldım.

   Kendisi çikolata sosu ile servis etmiş ama ben kullanmadım. Siz dilerseniz koyabilirsiniz. Ben onu da yazacağım.

   Bu arada Anadolu Yakasında oturanlar için Tantitoni, Tepe Nautilus'ta var.


    Çikolatalı Kek



  • 2.5 su bardağı un                          
  • 1/4 su bardağı kakao
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 3/4 çay kaşığı tuz
  • 1/2 su bardağı kefir (veya süt)
  • 1/2 su bardağı krema
  • 200 gram sütlü çikolata, ince ince doğranmış (Kendisi Toblerone kullanmış, çok başarılı olmuş) 
  • 225 gram tereyağı ve kalıbı yağlamak için az bir miktar daha (oda sıcaklığında)
  • 1 + 1/4 su bardağı şeker
  • 4 yumurta 
  • 1 yumurtanın beyazı
  • 1 çay kaşığı vanilya özütü (vanilin aynı tadı vermiyor ama dilerseniz kullanabilirsiniz) 


  • Fırınınızı önceden 170 derecede ısıtın.
  • Kek kalıbınızı tereyağıyla iyice yağlayın.
  • Büyük bir kaba un, kakao, karbonat ve tuzu eleyin ve bir kenarda bekletin.
  • Kremayı orta boy bir tencerede kaynama noktasına getirip ateşten alın. 
  • İnce ince doğradığınız çikolataları ısıya dayanıklı bir kaba koyup üzerine kaynar kremayı dökün ve bir spatula yardımıyla çikolata parçaları tamamen eriyene kadar karıştırın.
  • Kefiri ekleyin ve soğuyana kadar buzdolabında bekletin.
  • Oda sıcaklığındaki yumuşamış tereyağını ve şekeri mikser yardımıyla iyice çırpın.
  • Yumurtaları teker teker ekleyin ve çırpmaya devam edin.
  • Vanilya özütünü ekleyip tekrar çırpın.
  • Kuru ve ıslak malzemeleri dönüşümlü olarak çırpılan karışıma ekleyip aralarda çırpmaya devam edin (önce unlu karışımın 1/3′ü, ardından kremalı karışımın yarısı, unlu karışımın 1/3′ü, kremalı karışımın geri kalanı ve son olarak da unlu karışımın geri kalanı şeklinde).
  • Ardından yağladığınız kalıba döküp fırına verin. 
  • Yaklaşık 55-60 dakika sonra bir kürdan yardımıyla içinin pişip pişmediğini kontrol edin.
  • Keki servis tabağına çevirip oda sıcaklığına gelmesini bekleyin.
  • O sırada çikolata sosunu hazırlayın. Kek soğuduğunda sosu üzerine gezdirin, sos biraz katılaştıktan sonra kesip servis yapın.


    Çikolata Sosu için,


  • 120 gram bitter çikolata, ince ince doğranmış
  • 1/2 su bardağı krema
  • 2 çorba kaşığı tereyağı, oda sıcaklığında
  • 3 çorba kaşığı şeker


  • Kremayı orta boy bir tencerede kaynama noktasına getirip ateşten alın.
  • İnce ince doğradığınız bitter çikolatayı ısıya dayanıklı bir kaba aktarıp üzerine kaynar kremayı dökün, tereyağını ve şekeri ekleyin. 
  • Bir spatula yardımıyla çikolata parçaları tamamen eriyene kadar karıştırın.
  • Akışkan bir kıvam aldıktan sonra biraz koyulaşana kadar karıştırmaya devam edin (soğudukça kıvamı koyulaşacaktır).
  • Koyu akışkan kıvama gelince de soğumuş kekin üzerine gezdirin.
  • Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. tantitoni bir numara kendini tasarımlarını hani az daha geliştirse süper alacak :)

    YanıtlaSil