Cuma, Ocak 11, 2013

Film Önerisi 'Aşk Tarifi'





   Uzun zaman önce izlemiştim Aşk Tarifi'ni. O kadar uzun zaman önceydi ki o zaman daha MSA'da bile okumuyordum. Mutfağın o heyecanına, koşuşturmalara ama daha çok o yemeklerin hazırlanıp gönderilmesi aşamasına hayran kalmıştım. Tabii aslında yorgunluğun ve uzun saatler çalışmanın o keyfi yok ettiğini çok sonra anladım. Yine de ne olursa olsun bambaşka bir şey.. 


   Filmde iyi bir chef olan Kate'in, hayatını tıpkı çalıştığı restoranın mutfağını yönetir gibi yaşamasını izliyoruz. Disiplin ve mükemmeliyetçilik başta olmak üzere kuralcı, tatlı sert bir kadındır.    


   Çevresindeki herkesi hem etkileyen hem ürküten hata kabul etmez biridir. Çılgın tempolu, her öğünde nefes kesici bir ustalıkla tüm gücünü ortaya koyarak yüzlerce yemeği koordine eder, her bir yemeği mutlak bir mükemmellikle pişirir. Bir gün yaşamı, hayatına giren iki kişi ile değişime uğrar. Yeğeni Zoe’nun gelmesi ile alt üst olan Kate bir taraftan da aşka doğru yol almaktadır. Aralarındaki elektrik yadsınamaz ölçüdedir… Tabii granit tezgahtan aşağı sallanan çatalların çıkardığı sesleri andıran uyuşmazlıkları da öyle. Aralarına yeni katılan neşeli ve vurdumduymaz yeni aşçı yardımcısı Nick’e hissettikleri alıştığı disiplini aşan bir duruma sevk eder onu. Mutfaktaki popülerliğini son derece komik bir adama kaptıran genç kadın, bir yandan da yeğenine bakmak zorunda kalacaktır. 

   
   Şimdi bu yeni hayatla mücadele söz konusudur. Hiçbir şeyin kurallar içinde kalması pek olası görünmemektedir. 


   Hele o küçük sevimli kız çocuğunun, bir insanın hayatına bu derece renk katması, bu derece değiştirmesi ne muhteşem bir şey. Filmi izlerken yanımda olsa da bi mıncık mıncık sevip, sarılıp sarmalasam dedirtti bana.. 


   İnsanda New York'a acil bir seyahat duygusu uyandırıyor. Catherine Zeta-Jones ne kadar olgunlaşmışsa, Aaron Eckhart o kadar lezzetli durmuş. My Little Sunshine'da vardı filmde, tam oldu.. 

   
   Romantik, hüzünlü ama bir o kadar da izlemesi keyifli bir film. Haftasonunuzu evde geçirecekler için kaçırılmaması gereken bir film.. Benden söylemesi.. Ondan sonra vay efendim ben izlemedim, niye izlemedim, yok duymadım demeyin. Kötü film yazar mıyım hiç? Hep birlikte hoşça vakitler geçirmek için buradayız ne de olsa :) 


   İyi seyirler efendim...


2 yorum:

  1. evet sayenizde film seçmekte zolanmıyorum.romantik ve duygusal filmleri çok severim ve hoşlanarak izlerim.bazen filmin içinde kendimi bulurum.ağlayan karakter olarak.teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Benim amacım da bu zaten. Eğer sizlerin de beğendiğiniz filmler varsa paylaşırsanız mutlu olurum. Teşekkürler.

      Sil